TORİNO ATI

Bela Tarr, sinemayı bir düşünme, düşündürme alanı olarak gören, alabildiğine özgün tasarımlarla işin, oluşun, özüne dokunanan bir yönetmen. Bir anlamda kamucu bir yönetmen; izleyeni eğleyen, eğlendiren ve düşüncelere yönelten yapımların iyesi.

Torino Atı, Niçe’den esinlenilen bir öykü. Niçe’nin sonunun başlangıcını oluşturan karşılaşma, Bela Tarr ve Laszlo Krasznahorkai ikilisinin yarattığı öyküye dayanak oluşturuyor. Mihaly Vig bestelerinin desteklediği anlatım, Torino Atı kurmacasının özgünlüğünü pekiştiriyor.

Bela Tarr’ın, “kamerada kurgu” anlayışıyla çekilen kurmacada her çekim bir oyunu, sahneyi aktarıyor. Türk Sinemasında, Metin Erksan’ın Susuz Yaz kurmacasında gördüğümüz, oyunu ve oyuncuyu kamera hareketleriyle eşlenik izleme yöntemine benzer çekimler, Torino Atı kurmacasında sürekli kullanılarak, uzun sahneler oluşturulmuş.

Adı: Torino Atı
Özgün adı: A Torinói Ló
Yönetmen: Bela Tarr
Yazan: Laszlo Krasznahorkai
Görüntü: Fred Kelemen
Kurgu: Ágnes Hranitzky
Müzik: Mihaly Vig
Oyuncular: Janos Derzsi (Arabacı), Erika Bök (Adamın Kızı), Mihaly Kormos (Komşu), Ricsi (At), Mihaly Raday (Anlatıcı)
Sanat yönetmeni: Laszlö Rajk
Yapımcı: Gabor Teni
Dil: Macarca
Yapım: 2011– Macaristan
Süre: 155’

TORİNO ATI - 2011

Önceki İçerikParis’ten Nevşehir’e Uzanan Öyküler
Sonraki İçerikBiz Aslında İyi İnsanlarız Filmi
" Yazacaksınız, yanılgı nerdedir, doğrusu ne olabilir; tartışacağız, iyisini elbirliğiyle araştıracağız. Hadi, hazır mısınız? Ben hazırım, ne eleştirmekten korkarım, ne eleştirilmekten; üstelik o çok sevdiğim kusurumu hâlâ düzeltemedim: Fena halde doğru söylerim!.” Atilla ilhan (1925-2005)

Yorum

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen adınızı buraya giriniz